Samsung România lansează a patra ediție a competiției naționale „Solve for Tomorrow” pentru tineri pasionați, cu idei inovatoare
- Solve for Tomorrow se desfășoară în perioada octombrie 2024 - martie 2025
- Elevii între 16-18 ani se pot înscrie, individual sau în echipe formate din cel mult 5 membri, în perioada 15 octombrie – 21 noiembrie, prin completarea formularului disponibil pe platforma competiției
- În cadrul programului, participanții vor beneficia de ateliere de design thinking, antreprenoriat, inteligență artificială, tehnici de prezentare și sesiuni de mentorat organizate cu obiectivul de a-și aduce la viață ideile cu care s-au înscris în concurs
- La finalul competiției, echipele clasate pe primele poziții vor câștiga echipamente Samsung
Samsung România dă startul celei de-a patra ediții a competiției naționale „Solve for Tomorrow,” un program dedicat tinerilor liceeni care vor să transforme pasiunea și ideile inovatoare în soluții reale pentru viitorul comunităților lor. În acest an, Solve for Tomorrow se desfășoară în parteneriat cu Junior Achievement România, cu sprijinul Google România și Startarium.
Solve for Tomorrow aduce împreună educația, tehnologia și gândirea inovatoare, oferindu-le tinerilor cu vârste între 16 și 18 ani ocazia să dezvolte proiecte cu impact social, integrând noile tehnologii și inteligența artificială. Participanții vor învăța să abordeze provocările din jurul lor cu soluții eficiente și sustenabile, dezvoltând totodată abilități antreprenoriale și digitale esențiale pentru viitorul lor profesional.
„Solve for Tomorrow este un program care a implicat peste 3000 de tineri în primele trei ediții desfășurate în România. Această competiție nu este doar despre inovare tehnologică, ci și despre puterea ideilor de a schimba lumea în mod concret. Astfel, în primele ediții elevii au demonstrat o capacitate extraordinară de a identifica probleme reale și de a propune soluții sustenabile, care pot modela viitorul, iar misiunea noastră este să continuăm să sprijinim aceste tinere generații, oferindu-le nu doar tehnologia necesară, ci și resursele educaționale și mentoratul care să le transforme ideile în realitate.” declară Julia Kim, CEO Samsung Electronics România
Lumea ta începe cu ideile tale. Din pasiunile tale!
Acesta este mesajul central al ediției din acest an, care aduce în prim-plan rolul pasiunii și creativității în dezvoltarea unor soluții inovatoare pentru viitor. Competiția le oferă participanților oportunitatea de a lucra alături de experți și mentori pentru a-și transforma ideile în proiecte reale, utilizând tehnologia, inteligența artificială și metodele de gândire inovatoare. Înscrierile sunt deschise până pe 21 noiembrie 2024, iar participanții se pot înscrie singuri sau alături de o echipă.
Proiectele propuse trebuie să abordeze unul dintre cei patru piloni principali: Mediu înconjurător, Diversitate și incluziune socială, Educație, Dezvoltare durabilă.
Noutatea acestei ediții este integrarea componentei de inteligență artificială în curriculum:
„Samsung vizează, în România și la nivel global, democratizarea Inteligenței Artificiale, astfel că aceasta devine o nouă componentă a programului Solve for Tomorrow. Credem în puterea transformatoare a educației și a noilor tehnologii, iar integrarea AI în competiție este un pas esențial în pregătirea tinerilor pentru provocările viitorului. Ne dorim să inspirăm participanții să exploreze potențialul AI pentru a dezvolta soluții inovatoare și sustenabile, care pot avea un impact real asupra comunităților lor.” – spune Simona Panait, Head of Corporate Marketing & Communications South-East Europe, Samsung Electronics România și Bulgaria
Calendarul Solve for Tomorrow
- Faza I (octombrie – noiembrie 2024): ateliere de design thinking și generare de soluții, menite să ghideze tinerii în procesul de dezvoltare a proiectelor pe care le vor înscrie în competiție. La finalul acestei faze, cele mai bune 25 de proiecte vor fi selectate pentru etapa următoare.
- Faza II (decembrie 2024 – martie 2025): participanții selectați vor beneficia de sesiuni de mentorat 1:1, ateliere de antreprenoriat și AI, în cadrul cărora își vor dezvolta proiectele. În luna martie, echipele își vor prezenta proiectele în fața juriului și vor fi aleși câștigătorii.
Partenerii programului
În cadrul celei de-a patra ediții a proiectului, alături de Samsung Electronics România se află Junior Achievement România, Google România și Startarium.
Junior Achievement, partener al proiectului încă de la prima ediție, aduce o expertiză vastă în educație și formare antreprenorială, contribuind la dezvoltarea abilităților esențiale pentru tinerii participanți. „Creativitatea, spiritul comunitar și tehnologia reprezintă în fiecare an elemente definitorii pentru participanții la competiția Solve for Tomorrow. Încă de la prima ediție, acest format internațional ne-a dat posibilitatea de a oferi elevilor și profesorilor din rețeaua Junior Achievement noi oportunități de învățare și de explorare a potențialului de inovare prin metodologia Design Thinking. Ne bucurăm să fim parteneri în cea de-a patra ediție a acestui proiect în România și să lucrăm alături de tineri a căror pasiune și determinare au puterea de a remodela viitorul.”, a declarat Loredana Mihăescu, Deputy CEO & Education Director în cadrul Junior Achievement România
Alături de ei, Google România sprijină competiția prin promovarea utilizării tehnologiei și a inovației, deschizând noi oportunități pentru viitorul tinerilor. „Google România este dedicată promovării educației în domeniul tehnologiei și susține cu entuziasm inițiative precum proiectul Solve for Tomorrow derulat de Samsung. Ne bucurăm să vedem liceeni pasionați de tehnologie, dornici să inoveze și să contribuie la dezvoltarea comunității. Așteptăm cu nerăbdare să cunoaștem câștigătorii și să fim inspirați de creativitatea și ingeniozitatea lor. Suntem convinși că, împreună, putem contribui la construirea unui viitor mai bun prin intermediul tehnologiei.”, a afirmat Sorin Sfetcu, Industry Manager Google România
Startarium, platforma de educație antreprenorială, completează echipa de parteneri prin oferirea resurselor necesare pentru dezvoltarea ideilor de afaceri și soluțiilor sustenabile. Împreună, acești parteneri creează un cadru solid pentru ca tinerii să își transforme ideile în realitate. „Suntem încântați să fim din nou parteneri ai competiției Solve for Tomorrow, ediția 2024 – 2025. Într-o lume în continuă evoluție, pregătirea tinerilor pentru viitor implică dezvoltarea unei mentalități orientate spre impact social și utilizarea responsabilă a tehnologiei, inclusiv a inteligenței artificiale. De aceea, accesul la resursele relevante de învățare oferite de Startarium contribuie la formarea gândirii critice și la folosirea tehnologiei în procesul de educație și inovație. Tehnologia, în special inteligența artificială, se afirmă ca un instrument esențial în educație, întărindu-ne angajamentul de a inspira generațiile viitoare să își valorifice potențialul uriaș pentru a crea un impact real și sustenabil în societate”, a spus Vlad Craioveanu, Fondator Startarium/ CEO și Cofondator Impact Hub Bucharest.
Impactul primelor ediții
În primele trei ediții ale competiției Solve for Tomorrow, impactul a fost semnificativ atât pentru elevi, cât și pentru profesori. Peste 1000 de profesori și 600 de licee din întreaga țară au fost implicate, iar mai mult de 3000 de elevi au participat la activitățile proiectului. Au fost înscrise 900 de idei inovatoare, dintre care 75 de echipe finaliste, însumând aproximativ 350 de elevi, au dezvoltat proiecte inovatoare cu impact asupra comunităților.
Printre proiectele câștigătoare ale ediției 2023-2024 se numără: prototipul unui robot logoped bazat pe inteligență artificială, realizat de echipa Roboped din Ploiești (locul I), transformarea unei platforme petroliere abandonate într-o sursă de energie eco, cu ajutorul panourilor solare, turbinelor eoliene și maritime, dezvoltată de echipa Feel the energy din Pitești (locul II) sau prototipul unei ambarcațiuni care colectează deșeurile din apele marine, creat de The STS Danubius din Galați (locul III).